Nieuws overzicht avPEC1910

Maatregelen tegen corona tot en met 28 april verlengd
   (02-04-2020)

Zoals jullie weten zijn alle maatregelen die nu gelden tegen de verspreiding van het coronavirus verlengd tot en met dinsdag 28 april. Deze verlenging geldt wederom ook voor ons, wat betekent dat ons sportpark gesloten blijft tot en met 28 april en zonodig nog langer, zoals premier Rutte al door liet schemeren. 

Daarnaast hebben degenen die zich hadden ingeschreven voor de Halve Marathon clinic wellicht  gezien dat het inschrijfgeld inmiddels is gerestitueerd, aangezien ook de Halve Marathon van Zwolle dit jaar niet doorgaat. 

We hopen dat iedereen nog gezond is en blijft. Blijf je houden aan de regels en geniet extra van je trainingsrondjes. En train niet te hard, want dat gaat ten koste van je weerstand. 

Sportieve groet van het bestuur

Deel via:

(Terug naar boven)


Alles wat je moet weten over Corona en hardlopen
   (22-03-2020)

Het coronavirus heeft het leven voor de meesten van ons behoorlijk op zijn kop gezet. Iedere dag worden er nieuwe maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Hardlopen is gelukkig nog mogelijk – maar hoe pak je dat verantwoord aan?

Ga alleen op pad
Het RIVM adviseert om contact met anderen zoveel mogelijk te vermijden en minimaal 1,5 meter afstand te houden. Tijdens het hardlopen mag dat zelfs nog wat ruimer worden genomen, want door versnelde ademhaling tijdens inspanning is er meer luchtverplaatsing en daardoor een groter besmettingsrisico. De komende tijd kun je je trainingen dus het best alleen afwerken. Mocht je toch samen gaan trainen, blijf dan op gepaste afstand van elkaar en laat die goedbedoelde high five achterwege.

Train niet te zwaar
Je immuunsysteem houdt ziekteverwekkers op afstand. Wanneer je je lichaam zwaar belast, heeft dat effect op het immuunsysteem en wordt je vatbaarder voor virussen. Nu het coronavirus in de lucht hangt, kun je extreme inspanning (zoals een lange duurloop of pittige intervaltraining) dus het beste vermijden. Lichte activiteit heeft daarentegen een positieve invloed op de werking van je immuunsysteem. Je hartslag kan een goede indicatie geven over de intensiteit van een training.

Eet gezond
Om je weerstand op peil te houden is het goed om gezond te eten. In groenten en fruit zitten veel vitamines en mineralen die het immuunsysteem versterken en het lichaam helpen infecties te bestrijden. Met name vitamine D, vitamine E, zink en selenium blijken een positief effect te hebben op de weerstand. Slik eventueel een voedingssupplement om hiervan voldoende binnen te krijgen. Suiker kun je beter laten staan, want dit maakt je juist vatbaarder voor ziekte.  

Slaap
De makkelijkste manier om te zorgen voor een goed werkend immuunsysteem is misschien wel voldoende slaap. Bij slaaptekort is het immuunsysteem minder actief, waardoor de kans groter is dat een virus vat op je lichaam krijgt. Hoeveel slaap je precies nodig hebt, verschilt per persoon. 7 tot 9 uur per nacht zou voldoende moeten zijn. Dat we nu massaal thuiswerken, maakt het allicht makkelijker om aan die richtlijn te voldoen.

Pas op de plaats
Heb je last van verkoudheids- of griepverschijnselen, sla je hardlooptraining dan over. Je lichaam heeft energie nodig om te herstellen. Hardlopen kan het immuunsysteem dan juist verder uitputten waardoor het meer tijd kost om het virus te overwinnen.

Deel via:

(Terug naar boven)


aanvullende informatie ivm Covid19 en met name over 'samen hardlopen'
   (16-03-2020)

Het kabinet heeft gistermiddag de maatregelen verscherpt met o.a. de verplichting om alle sportlocaties te sluiten tot 6 april. 
Het sportpark zal daarom tot 6 april gesloten zijn. Daarnaast blijven de al eerder genomen maatregelen van kracht tot 6 april. 
Van de Atletiek Unie hebben wij tevens het advies gekregen om onze leden erop te wijzen om 'samen hardlopen' of 'gezamenlijk trainen op alternatieve locaties', georganiseerd vanuit individuele leden, niet te doen. De RIVM adviseert sociale contacten te beperken en dat geldt dus ook voor 'samen hardlopen'. 
Namens het bestuur, 
Willem van Beek
voorzitter

Deel via:

(Terug naar boven)


Update maatregelen Coronavirus 13 maart
   (13-03-2020)

Gisteravond is er vanuit het NOC NSF aan alle sportbonden het dringende verzoek gedaan om alle activiteiten tot 1 april af te gelasten. De Atletiek Unie heeft dit advies overgenomen en adviseert nu alle atletiekverenigingen zich hieraan te houden.

Wij nemen dit dringende advies over en nemen de volgende maatregelen:

- Vanaf heden worden alle wedstrijden, trainingen of andere bijeenkomsten tot 1 april afgelast. Daar vallen ook de clinics onder. Wanneer je je hebt aangemeld, word je middels een e-mail van de trainers nader geïnformeerd.

- De op 30 maart geplande algemene ledenvergadering wordt voor onbepaalde tijd uitgesteld.

- Tot 1 april blijft de kantine gesloten.

Wij realiseren ons dat dit vergaande maatregelen zijn, maar ook wij hebben de plicht een bijdrage te leveren aan de strijd tegen het coronavirus.

Met sportieve groet,

Namens het bestuur,
Willem van Beek
voorzitter

Deel via:

(Terug naar boven)


Aanvulling: Start Halve Marathon- en 4 EM clinic gaat door!!
   (12-03-2020)

Ondanks de bijzondere omstandigheden start av PEC 1910 wel met de halve marathon clinic en 4EM clinic, maar wel in een iets andere vorm. De groepen gaan apart van elkaar of individueel trainen.
De trainers van elke groep maken hierover afspraken met hun groep. Mensen die zich hebben ingeschreven krijgen van hun trainers een e-mail over de start van a.s. zondag.
Wanneer landelijke richtlijnen wijzigen passen we ons daarop aan. Hou daarom de website in de gaten.

(nagekomen bericht: deelnemers wordt verzocht zelfstandig het trainingsschema te starten tot nader bericht)

Deel via:

(Terug naar boven)


Update Coronavirus 12 maart
   (12-03-2020)

Vanmiddag zijn er door het kabinet aanvullende maatregelen genomen om verdere verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Een van de maatregelen is het afgelasten van alle evenementen waarbij meer dan 100 mensen aanwezig zijn. 

Wat betekent dit voor ons:

1. de 5 km baanloop die voor vanavond 12 maart gepland staat, gaat NIET door.

2. De Ekiden Zwolle, die gepland staat voor 22 maart gaat NIET door.

3. Voor de start van de clinic van de halve marathon van Zwolle a.s. zondag, zijn we op dit moment aan het kijken of we wellicht op een andere dan de gebruikelijke manier toch een start kunnen maken met de clinic. Hierover volgt z.s.m. nader bericht.

We zijn op dit moment aan het inventariseren welke andere consequenties het aangescherpte beleid heeft. We zullen jullie via o.a. de website op de hoogte houden.

Wij realiseren ons dat dit geen leuk bericht is. Veel vrijwilligers hebben al veel werk verzet, atleten zijn al in training, maar de gezondheid van een ieder gaat boven alles!

Namens het bestuur,

Willem van Beek
Voorzitter

Deel via:

(Terug naar boven)


Coronavirus
   (11-03-2020)

Het coronavirus begint ook Nederland in zijn greep te krijgen. Ook voor onze club kan dat gevolgen hebben. Vanuit het bestuur onderhouden wij contact met de gemeente en met de GGD over de ontwikkelingen en volgen de richtlijnen van het RIVM. Vooralsnog zijn er naast de algemeen geldende adviezen: goed je handen wassen, geen handen schudden, niezen en hoesten in de binnenkant van je elleboog en papieren zakdoekjes gebruiken, geen specifieke beperkingen. Zodra er veranderingen zijn, melden we dat op de website. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je ons mailen via bestuur@avpec1910.nl

Deel via:

(Terug naar boven)

Toon Pagina: 1 - 2 - 3 - 4 - [Volgende >>]

Aankomende evenementen

Schrijf je in

Wil je lekker meesporten? Schrijf je dan nu in

Waar kun je ons vinden?

Meer informatie over onze contact- en locatiegegevens

Atletiek. Wat is atletiek?

Atletiek is een oude sport waar de sporters (atleten) individueel
of in groepen (estafette en of clubcompetitie) presteren. 
Atletiek wordt zowel op de weg als op een atletiekbaan beoefend. Atletiek wordt wel 'de moeder der sporten' genoemd omdat het de menselijke basisbewegingen (lopen, springen, werpen) omvat.

Wil je een keer vrijblijvend mee trainen?

Schrijf je in en train een keer mee zodat je ziet hoe gezellig en gezond het is.

Mail voor meer informatie de AV PEC 1910 Ledenadministratie: ledenavpec1910@hotmail.com


Ogenblik a.u.b. ...